Frankwatching – Vive Les Blogs

Interesting list of quotes from Frankwatching:

* Hoe een slechte blog tloch nog goed werd. Corporate blogging by L’Oreal.
* Microsoft’s Channel 9 trok afgelopen maand 2,8 miljoen bezoekers zonder dat daar een dollar PR-geld aan besteed is en zonder dat er vanaf de corporate site echt naar deze site gelinkt wordt. Goede content en een actieve community verkoopt zichzelf, word-of-mouth in optima forma.
* A good blog has passion and authority.
* Interessant zijn die blogs die de brug bouwen tussen de werelden van de geeks en de non-geeks.
* De 4 p’s van marketing (prijs, product, plaats, promotie) zijn vervangen door de 2 p’s: peer-powered.
* IBM heeft 4.700 interne blogs en 30 externe blogs. Microsoft heeft 2.000 externe blogs.
* Use the network effectm not the pipelines and the hierarchy.
* Liever 1.000 bloggers die over je schrijven dan 1 online branding campagne.
* Je hebt drie soorten blogs, elk met hun eigen invloedsfeer: A-list (bijv. Scobleizer), The Magic Middle (tussen de 100 en 1.000 bezoekers) en The Long Tail (vele kleintjes maken een grote).
* Zie blogs als een marketingkanaal, een extra plek om een pitch te doen.
* Er zijn twee hoofdredenen om blogs te gebruiken: communicatie (voordelen van conversaties) en format (voordelen van bijvoorbeeld search engine ranking en RSS).
* Het interessante betoog van voormalig CNN-journaliste Rebecca MacKinnon over haar overstap naar Global Voices en haar keuze voor weblogs.
* Weblogs are forcing journalists to become more honest.

Frankwatching – Vive Les Blogs

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s